Hi, ik ben Ralph 👋
Ik ben sinds 2008 actief in online marketing. Geboren in 1985 in de Achterhoek, jarenlang in Arnhem gewoond en tegenwoordig woon ik in de regio Barcelona. Ik ben vader, getrouwd met een Spaanse vrouw en al ruim 15 jaar ondernemer. Ik was co-founder van een online marketingbureau met een geweldig team en mooie (inter)nationale klanten, dat we in 2022 succesvol hebben verkocht. Ik hou van nieuwe dingen leren en ontdekken, (meerdaagse) hikes, muziek, design en alles wat met ondernemerschap te maken heeft.
Een keer kennismaken? Leuk! Stuur me graag een berichtje of maak een connectie op LinkedIn.

Hoe EEN etentje mijn visie compleet veranderde
Laat me je vertellen hoe een etentje mijn visie compleet veranderde.
Jaren geleden was ik co-founder van een prachtig online marketingbureau. Op een avond zaten we met onze teamleads in een restaurant te praten over het bedrijf. Tijdens dat gesprek zei een van hen:
“Weet je waar wij eigenlijk écht goed in zijn? Hoe we met klanten omgaan.”
Die zin bleef hangen. Want waar ik dacht dat onze kracht lag in het draaien van sterke Google-campagnes, legde deze teamlead een andere superkracht bloot: onze service en klantgerichtheid.
EEn zoektocht naar de formule
Wat de succesformule voor super blije klanten precies was, wist ik toen nog niet. Maar wat voor ons vanzelfsprekend voelde — klanten écht goed helpen — bleek juist iets bijzonders te zijn. Hier zat meer in, dat voelden we allemaal.
Vanaf dat moment ben ik me gaan verdiepen in alles wat met dit thema te maken heeft. Ik wilde leren hoe je van klanten echte superfans kunt maken. Hoe je ze zó blij kunt maken dat ze niet meer weg willen.
Al snel ontdekte ik dat er een hele wereld aan onderzoeken, methodes en voorbeelden bestaat waar je uit kunt putten en waar je je eigen draai aan kunt geven.
De bevestiging: het werkt!
In 2022 kwam het moment dat we het bureau verkochten. Toen realiseerde ik me pas écht hoe groot de impact van super blije klanten was geweest. Ons klantverloop lag veel lager dan gemiddeld in de markt. Klanten bleven jarenlang loyaal, en ook ons team bleef vrijwel volledig intact. Een focus op extreme klanttevredenheid bleek een ware superkracht.
Ga je mee op onderzoek?
Met Team Super Blij wil ik je uitnodigen om samen met mij verder op onderzoek te gaan. Ik deel mijn kennis en geef concrete ideeën waar je mee aan de slag kunt gaan. Maar ik blijf ook leren, ontdekken en zoeken om nog meer inzichten en inspiratie te delen, zodat jij ermee aan de slag kunt om van jouw blije klanten ↬ super blije klanten te maken.

Wil jij ook dit soort berichtjes van klanten?

Schrijf je dan NU in voor de super blije nieuwsbrief
Ontvang om de 2 à 3 weken gratis, concrete tips en inspiratie om van jouw klanten superfans te maken.
